Thursday, December 7, 2006

Milena Velba Miosotis Comparison

Lagnanze da sudditi

interrupt my urgency to share a alert : Okkio the next fixed speed camera models (pictured), embedded in the guard rails, being installed in the "common needs" and "dangerous roads". Who will see these? Moreover
'sti Municipalities and' Traffic Police is, depleted by the Financial de'sinistra, somewhere should also refer to the revenue, right?
And who else but by motorists, this group of infamous polluters harassed by unsuspected times, before he returned to fashion the "ecological sensibility"?
says, one need only observe the speed limits ... as "very reasonable" 50kmh in the city center, or 70 or 90kmh in highways ... fixed at the time of Mickey amaranth.
I would not have anything against the controls, if they were the ' enforcement of simple rules shared by all fair and rational, determined to protect our citizens and to discourage the undisciplined and inexperienced, not the other way.
But it is not, and they make me laugh at those who believe that this is the famous "zero tolerance" and how to begin to "liberalize" the powers of the weak and taxi stop there, invece che iniziare dal Sindacato e dagli oligopoli e cartelli bancari.
[Inciso: chi le ha più viste, le magnifiche e progressive sorti nel trattamento dei correntisti dopo l'avvento degli "stranieri efficienti", tipo Abn Amro e Paribas? Cuccuuù ai liberisti alle vongole nostrani. Fine inciso].
Dicono che il 91,1% degli incidenti siano causati dal guidatore : eccesso di velocità, manovre scorrette etc. e solo il 4% dallo stato delle infrastrutture.
Sono infatti pressocchè certo che l'ultimo incidente "subìto" sulla A4 - due ore di coda - avvenuto a uno dei tanti restringimenti di carreggiata, sia stato imputato all' "eccesso di velocità".
Siamo un popolo of unruly is true, but the statistic is heavily ridiculously contrived, in spite of what they say.
I'll see you verbalize that a policeman "the incident was caused by unreported holes in the road, caused by careless maintenance by the municipality," or "the driver was misled by the sign dilapidated, broken and wrong "? Or again: "Emerging at last from traffic jams created by the incompetence of municipal surveyors fanatics of one-way streets and roundabouts, as well as three decades of under-investment national mobility, the driver stopped for speeding, instead of paying the fine sought damages productivity wasted e il relativo mancato guadagno".
Fuor di battuta, siamo sempre lì: l'importante per questo Stato è tenere la gente sotto scacco, aver sempre la possibilità di fregare chiunque, grazie a una marea di leggi regolamenti e barbatrucchi e di relativi controlli "a campione".
Fa il pari con la "obbligatorietà dell'azione penale", che serve al giudice per aver sempre la scusa pronta: "sta facendo solo il suo dovere". Anche se in realtà accuratamente seleziona i fascicoli e fissa priorità, quando invece non li lascia accatastare, per divergere l'attenzione della Forza a più proficue iniziative su modelle o Cavalieri.
Sono tutti strumenti da e per sudditi , per tenerci sotto costante scacco e ricatto.
Informo lo Spett.le Ministero che, qualora identificassi qualcuno di tali simpatici Autovelox, sarà mia cura investirlo con le deiezioni corporali che al momento avrò disponibili; scommettiamo che se lo facessi, riceverei applausi dai passanti, disposti a passar sopra alla volgarità di un signore che fa la pipì en plen air ?
Perchè quassù siamo tutti un po' stanchini di vessazioni, siamo sull'orlo di passare dalla Resistenza passiva a quella attiva. Manca poco a un prossimo Milan Tea Party . Stato centrale Leave us alone .
Esagero? So' populista? Protesto e basta, solo insulti come direbbe Prodi? Evabbè, dimentico sempre with whom we deal: only poor people who have come from the union voted Prodi and may indeed believe that " Leave Us Alone" is a destructive message, devoid of constructive aspects "strong" full accountability-

0 comments:

Post a Comment